Cum'è sapemu, assai migliuramenti sò stati fatti à i motori, ma l'efficienza di i motori ùn hè ancu alta in u prucessu di cunversione di l'energia chimica in energia meccanica. A maiò parte di l'energia in a benzina (circa u 70%) hè cunvertita in calore, è a dissipazione di stu calore hè u compitu di u sistema di raffreddamentu di a vittura. In fatti, una vittura chì viaghja nantu à una autostrada, u calore persu da u so sistema di raffreddamentu hè abbastanza per riscaldà duie case nurmali! Sè u mutore si raffredda, accelererà l'usura di i cumpunenti, riducendu cusì l'efficienza di u mutore è emettendu più inquinanti.
Dunque, un'altra funzione impurtante di u sistema di raffreddamentu hè di riscaldà u mutore u più prestu pussibule è di mantene lu à una temperatura costante. U carburante brusgia continuamente in u mutore di a vittura. A maiò parte di u calore generatu in u prucessu di combustione hè scaricatu da u sistema di scaricu, ma una parte di u calore ferma in u mutore, pruvucendu u so riscaldamentu. Quandu a temperatura di u refrigerante hè di circa 93 ° C, u mutore ghjunghje à a so megliu cundizione di funziunamentu.
A funzione di u radiatore d'oliu hè di rinfriscà l'oliu lubrificante è di mantene a temperatura di l'oliu in u range di funziunamentu nurmale. In u mutore rinforzatu di alta putenza, per via di a grande carica termica, deve esse installatu un radiatore d'oliu. Quandu u mutore hè in funzione, a viscosità di l'oliu diventa più fina cù l'aumentu di a temperatura, ciò chì riduce a capacità di lubrificazione. Dunque, certi motori sò dotati di un radiatore d'oliu, chì a so funzione hè di riduce a temperatura di l'oliu è di mantene una certa viscosità di l'oliu lubrificante. U radiatore d'oliu hè piazzatu in u circuitu di circulazione di l'oliu di u sistema di lubrificazione.
Tipi di radiatori d'oliu:
1) Radiatore d'oliu raffreddato à aria
U core di u radiatore d'oliu raffreddato à aria hè cumpostu da parechji tubi di raffreddamentu è piastre di raffreddamentu. Quandu a vittura hè in funzione, u ventu chì vene da a vittura hè adupratu per raffreddà u core di u radiatore d'oliu caldu. I radiatori d'oliu raffreddati à aria necessitanu una bona ventilazione ambientale. Hè difficiule d'assicurà un spaziu di ventilazione sufficiente nantu à e vitture ordinarie, è sò generalmente raramente aduprati. Stu tipu di radiatore hè soprattuttu adupratu in e vitture da corsa per via di l'alta velocità di a vittura da corsa è di u grande vulume d'aria di raffreddamentu.
2) Raffreddatore d'oliu raffreddato à acqua
U radiatore d'oliu hè piazzatu in u circuitu di l'acqua di raffreddamentu, è a temperatura di l'acqua di raffreddamentu hè aduprata per cuntrullà a temperatura di l'oliu lubrificante. Quandu a temperatura di l'oliu lubrificante hè alta, a temperatura di l'oliu lubrificante hè ridutta da l'acqua di raffreddamentu. Quandu u mutore hè avviatu, u calore hè assorbitu da l'acqua di raffreddamentu per fà cresce rapidamente a temperatura di l'oliu lubrificante. U radiatore d'oliu hè cumpostu da una carcassa fatta di lega d'aluminiu, una copertura frontale, una copertura posteriore è un tubu cù anima di rame. Per migliurà u raffreddamentu, i dissipatori di calore sò muntati fora di u tubu. L'acqua di raffreddamentu scorre fora di u tubu, è l'oliu lubrificante scorre in u tubu, è i dui scambianu calore. Ci sò ancu strutture in cui l'oliu scorre fora di u tubu è l'acqua scorre in u tubu.
Data di publicazione: 19 d'ottobre 2021